Cilj projekta

Pokazati kako jedinstvene karakteristike mediteranskih zemalja mogu unaprijediti urbane strategije za suočavanje s klimatskim promjenama, predstavljajući šest dokaza koncepta temeljenih na eksperimentalnim pilotima u različitim zemljama, s fokusom na bihevioralni utjecaj kolektivnih osjetilnih iskustava.

Specifični ciljevi projekta

  • Pokazati izvedivost upotrebe teritorijalnih raznolikosti i kulturnih sličnosti mediteranskih zemalja za uspješnu integraciju nudging strategija (blagih poticaja) u politike ublažavanja i prilagodbe klimatskim promjenama na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
  • Adresirati tri glavna nedostatka u postojećem kontekstu:
    1. jaz između klimatski odgovornih stavova i ponašanja stanovništva MED regije,
    2. nedostatak znanja na razini politika o potencijalu klimatskog nudginga kao alternativnog alata u odnosu na regulatorne promjene i financijske poticaje za postizanje ekosustavnih promjena i otpornosti zajednica,
    3. nedostatak dokaza o međuodnosu kulturnih i bihevioralnih aspekata kao relevantnih za učinkovitost i djelotvornost nudging strategija.
  • Stvaranje nove i inovativne zajednice interesa te Plana prenošenja znanja i rezultata, čime se otvara prostor za dodatne istraživačke aktivnosti u ovom području.

Ključne aktivnosti projekta

  • Identificirati, putem odgovarajuće metodologije, primjenjive i ponovljive pristupe za valorizaciju nudginga kao alata javnih politika.
  • Provesti šest dokaza koncepta, utemeljenih na rezultatima šest eksperimentalnih pilota, od kojih je svaki smješten u drugoj zemlji programskog područja. Pet od šest pilota bit će usmjereno na potencijalni bihevioralni utjecaj kolektivnih osjetilnih iskustava koristeći vid, sluh, miris, okus i dodir; šesti pilot bit će transverzalan i fokusiran na nove generacije.
  • Prikupiti rezultate, evaluirati ih i izvući pouke iz šest dokaza koncepta.

Trajanje projekta

27 mjeseci (1. siječnja 2024. – 31. ožujka 2026.)

Projektni partneri

  • Razvojna agencija okruga Larnaca i Famagusta – ANETEL (vodeći partner) – Cipar
  • Zaklada MUSOL – Španjolska
  • E-Zavod – Slovenija
  • Sveučilište „G. d’Annunzio“ iz Chietija i Pescare – Ud’A – Italija
  • Aristotelovo sveučilište u Solunu – AUTH – Grčka
  • Mreža znanja d.o.o. – Hrvatska
  • Razvojna agencija grada Prijedora PREDA – Bosna i Hercegovina
  • Muzej humora i satire – MHS – Bugarska

Ukupni proračun projekta: 599.940,00 €

Projekt je sufinanciran sredstvima EU iz Programa Interreg Euro-MED.
Ukupan iznos sufinanciranja iznosi 479.952,00 € (80%).
Iznos sredstava dodijeljen Mreži znanja iznosi 72.400,00 €.

Web stranica projekta

NUDGES – Interreg Euro-MED