
Cilj projekta
Pokazati kako jedinstvene karakteristike mediteranskih zemalja mogu unaprijediti urbane strategije za suočavanje s klimatskim promjenama, predstavljajući šest dokaza koncepta temeljenih na eksperimentalnim pilotima u različitim zemljama, s fokusom na bihevioralni utjecaj kolektivnih osjetilnih iskustava.
Specifični ciljevi projekta
- Pokazati izvedivost upotrebe teritorijalnih raznolikosti i kulturnih sličnosti mediteranskih zemalja za uspješnu integraciju nudging strategija (blagih poticaja) u politike ublažavanja i prilagodbe klimatskim promjenama na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
- Adresirati tri glavna nedostatka u postojećem kontekstu:
- jaz između klimatski odgovornih stavova i ponašanja stanovništva MED regije,
- nedostatak znanja na razini politika o potencijalu klimatskog nudginga kao alternativnog alata u odnosu na regulatorne promjene i financijske poticaje za postizanje ekosustavnih promjena i otpornosti zajednica,
- nedostatak dokaza o međuodnosu kulturnih i bihevioralnih aspekata kao relevantnih za učinkovitost i djelotvornost nudging strategija.
- Stvaranje nove i inovativne zajednice interesa te Plana prenošenja znanja i rezultata, čime se otvara prostor za dodatne istraživačke aktivnosti u ovom području.
Ključne aktivnosti projekta
- Identificirati, putem odgovarajuće metodologije, primjenjive i ponovljive pristupe za valorizaciju nudginga kao alata javnih politika.
- Provesti šest dokaza koncepta, utemeljenih na rezultatima šest eksperimentalnih pilota, od kojih je svaki smješten u drugoj zemlji programskog područja. Pet od šest pilota bit će usmjereno na potencijalni bihevioralni utjecaj kolektivnih osjetilnih iskustava koristeći vid, sluh, miris, okus i dodir; šesti pilot bit će transverzalan i fokusiran na nove generacije.
- Prikupiti rezultate, evaluirati ih i izvući pouke iz šest dokaza koncepta.
Trajanje projekta
27 mjeseci (1. siječnja 2024. – 31. ožujka 2026.)
Projektni partneri
- Razvojna agencija okruga Larnaca i Famagusta – ANETEL (vodeći partner) – Cipar
- Zaklada MUSOL – Španjolska
- E-Zavod – Slovenija
- Sveučilište „G. d’Annunzio“ iz Chietija i Pescare – Ud’A – Italija
- Aristotelovo sveučilište u Solunu – AUTH – Grčka
- Mreža znanja d.o.o. – Hrvatska
- Razvojna agencija grada Prijedora PREDA – Bosna i Hercegovina
- Muzej humora i satire – MHS – Bugarska
Ukupni proračun projekta: 599.940,00 €
Projekt je sufinanciran sredstvima EU iz Programa Interreg Euro-MED.
Ukupan iznos sufinanciranja iznosi 479.952,00 € (80%).
Iznos sredstava dodijeljen Mreži znanja iznosi 72.400,00 €.